Rabu, 2 Februari 2011

~Hadiah Dihari Lahirmu K'yae Yg k'37~

   Assalamualaikum pd pembaca setiaku yg mengikuti penulisanku yg tah apa2 ini.Tapi percayalah semua ini lahir dari hati aku yang ikhlas.Tanggal 06.02....hampir tiba dari tarikh menuju ketarikh yang aku maksudkan.CT MARIAM,nama diberi inilh kakak aku yang k'2.Seorang yang penyayang,bengkeng,tapi sensitif.Maksud aku dia mmg sensitif kalau bab keluarga besarku,terutama sekali pada adik2 dia iaitu adikbradik aku jg lah.Mempunyai penghidupan yg sederhana,mcm kita2 yg x berduit tp cukup lh make....Ok berbalik pada tajuk aku yang asal,setelah siap kerja ERT aku,abi mengajak aku n atq g jale2 cuci mata,wah sedang molek aku pon nk cari adiah unt k'yae sbg tnda kasihsayang aku padanya d hari jadinya nt.Pusing kepala aku dop pk nok bagi gapo lh?????...
   Hah...baru aku terlintas kata dia lbih kurrang 1bln yang lalu,mcm ni lh bunyinya lebih kurang,WEI AKU NI LAMA DOH X BERBELI BAJU,TUDUNG,BKN KO AKU MALAH KO ANAK AKU N ABE ALIM MU PON,maklum lh x dop duit,ada duit pon cukup2 jah wat byr apa yg patut,jnji perut aku,anak aku dan abe alim mu beralas....Jauh disudut hati aku mengatakan kesiannya kakok aku sorang ni,tapi itulh sememangnya aku nak tanggung smua itu mmg x tertanggung sebab kebajikan,adik cik,memang di bahu aku,sedangkan aku x berkerja malah aku sendiripon org yang tanggung.Terima kasih sekali lagi pada suami aku APAZAR kerana sabar dengan keadaan,kedudukan keluarga BESARaku selama kita bersama,SYUKUR sgt2 kerana KAU SEMEMANGNYA DI CIPTAKAN UNTUK AKU.
   Itulah hari ini hati sudah mula mendapat jawapan apakah BARANG YANG HENDAK AKU BERIKAN PADA K'YAE,EM TENTULAH SEHELAI BAJU DAN SEHELAI DAN SEHELAI TUDUNG.Harap dia suka dengan pilihan aku ini....Jauh tau aku g beli baju ni,PADANG BESAR PERLIS,jauh pada mereka yang x berada di perlis,tapi dekat pada aku yang sememangnya sudah tinggal di perlis,em 30minit perjalanan dari rumah aku ke padang besar,dekat kn?,em ok lh dari aku nk g ke johor 2.OH sebut kata johor ni,aku x kan pulang untuk menberi hadiah ni kepadanya,malah aku cuma buat keputusan untuk POS LAJU SAJA,mmg x sempt ah untuk sampai 6hb2 ni sbb RAYA CINA,tapi x pe lh yang penting nawaitu aku dah termakbul cuma x sampi ketgn dia dia je lg...SABAR YE K'YAE,hadiahmu 2 x kemana,ketangan mu juga nanti,kwang3....
   Em kalau kau org nk tgok baju yang macamana aku belikan untuknya,k aku blh kongsikn dgn kau org,kongsi tengok lah,bkn kongsi pakai,nanti naik kurap n panau pla gilir...hehehehe.Ni lh baju dan tudung 2,opssss sebut sal tudung ni,ada cerita di sebaliknya,k mari aku cerita ckt.Sebln yg lepas aku ada balik kampung sbb adik no7 aku kawin,tema kami warna merah,tibalh hari yang ditunggu2,semua adkbradik lain dah pakai baju tema,cuma aku je blm pakai lg,bkn blm mandi tapi sibuk melayan hero aku yang ckt buas ah,bkn apa biasalh ramai sepupu sepapak ari 2 nya nak ikut lh g derak,abi x dop masa 2 sbb ada hal urusan tanah di kgnya.Apa lg dop mitas lh aku dgn atq ni.Dah dapat aku msuk dlm blik,pakai baju tema lh,dah siap aku keluar dari bilik,em kak yae tgok,kata dia,wei comelnya tudungmu,mesti mahal,aku pakai tudung pinjam je,nanti kalau agak2 mu x sey pakai ko mu puah pakai ko mu v ko aku deh,aku booking...Aku jawab BEREH....
   Jadi,aku cuma beli baju je lah ari ni dan tudung 2 aku punya,p aku x banyak kali pakai sbb aku pn baru beli juga,x silap aku baru 3x pakai.OK lah 2 bau kedaipon x ilang lagi,kikikik....K harap k'yae sukalah dengan hadiah ni....
   Em warna MERAH tandanya BERANI,sesuailah tahun k'yae di lahirkan iaitu tahun RIMAU(harimau.huhuhu....

1 ulasan:

  1. SELAMAT HARI JADI BUATMU K'YAE,semoga panjang umur,murah rezeki dan yang uyama sekali senyum2 sok mo....

    BalasPadam