Isnin, 24 Januari 2011

AKU,DIA menangis tersedu-sedu........

            
         Assalamualaikum p'buka bicara...p'tama sekali AKU nk ucapkn TERIMA KASIH yg x terhungga pd suamiku tersayang(ABI@APAZAR),krn kau aku sudah mulai senyum.d jadikan cerita s'lps aku mandi  kul8mln lps magrib,aku msuk dlm blk nk titokn ATQ(ankku)perasaan sedih dh menghantuai,air mata dh mula muncul d cermin bola mata ini kerana wajah CHIK@ADIK ku sudah kelibat d dpn laptop ruangtamu..AKU mula kontrol dr menangis,ATQ sudsh tito,ntah t'tiba air matuku mulai melimpah keluar dr kolam mata.tersedu2 aku d buatnya.ABI heran n b'tanya knp aku menangis sedemikian rupa.AKU cuba 2k sembunyikan dr pengetahuan DIA tkut2 6t bila DIA tau DIA akn membencei adk...p sangkaanku meleset...AKU akur dgn pertanyaan i2,AKU mencapai npon ku dan membuka inbox dan 2njukkn sms yg d kirim oleh CHIK@ADIK.x semena2 DIA(abi)bingkas bangun dr katil dan trus keluar.AKU takut apa2 yg x dingini berlaku maka akupun bingkas bangun jg.masa i2 CHIK@ADIK tgh layan you tube d dpn laptop....
      ABI meluru ke arah adik dan bertanya sapa yg tulis sms itu.adik mengaku dia yang tulis..kata abi,tergamak adik tulis mcm 2 kpd KAKAK adik sendiri...adik tunduk...abi tnya apa yg adik x puas hati,kehidupan yg mcmana yg adik mahu,sebabnya selama ini AKU N ABI x pernah mengongkong rutin hariannya.sSembahyang,mengaji sudah lama adik tinggalkn....ADIK tidak berkata apa2 malah trus menundukkn kepala.Bila abi suh dongak dan lihat muka abi,adik mendongak sambil menangis tersedu2...tangisan itu tidak lari mcm tangisan seorang ank kepada ibu dan ayah.Ternyata adik msh blm matang,sifat keanakannya itu masih terserlah almaklumlh ANAK BONGSU...Uh ya adik ada bagitahu pd Abi yg dia minta di pindahkan ke sekolah asalnya sekolah kelapa sawit iaitu d kampungku KULAI JOHOR.Aku tidak rela krn byk sebabnya.
       Salah satu sebab em bila adik d kampung adik x takut kpd sapa2 termasuk mek dan ayah,nasihat mek dan ayah pon kadang2 x menjadi dan x d hiraukannya.inikan pula aku KAKAKNYA.Aku n Abi blm pertimbangkan lg permintaannya itu.Em maafkn kak ma dik,mmg secara jujurnya k'ma x kn ubah pikiran,biarlh adik kekal bersama kami krn hujung thn ni abe paza nk suh adik ambil lesen.Kiranya adik nk juga blk kekampung blm tentu lg adik dapat ambil lesen moto @tidak sbbnya adik sydah sedia tahu yg mek dan ayah tidak berduit sekarang ini,nk arapkn kakak2 yg lain em mrk pon byk dgn bebanan mrk senduri,bkn mereka x nk tlg p mkn,pakai,keperluan mrk pun kekadang x berganti.Inilah KELUARGA KITA DIK....
       ADIK menangis tersedu-sedu?,AKU x tahu samada dia menangis kesal,sedih@sebaliknya.Hanya diri dia yang TAHU...cuma d sini aku nk bagitahu yg aku betul2 berterima kasih pa ABI kerana meleraikan kesedihan yg mengiringi aku sekama satu hari,hari ini.terima kasih jg pada airmata kerana keluar dari kolam ini,kalau x keluar belum tentu terlerai lg kesedihan aku hari ini.....Cuma selepas ini aku n abi akan lihat je apa yg adik nk lakukan.aku dh berjanji x kn masuk campur lg dalam urusan hidupnya....cuma sekali sekala 2 mungkin aku rindu untk menegur apa yg aku rasa x kena di mata aku.itupon aku akn pikir dulu untuk berkata,almaklum lh takut hatinya terguris.Aku mmg cukup jaga hati dia,bkn aku sorang malah abi pon turut jaga hatinya.Tapi itu lh adik je x pernah mensyukuri apa yg kami dh beri.Dari itu sebelum kami(ABE PAZA DAN KAK MA)merajuk cepat2lh berubah,berubah untuk diri sendiri,bkn utk org lain.Pada ABI terima kasih sekali lagi kerana meleraikan hati UMMI yg sedih ini.Ketika aku menulis blog ni hatiku amat2 tenabg,mood aku baik dan aku sudah mula tersenyum...TERIMA KASIH ABI,UMMI SAYANG ABI....Terima kasih jg pada ADIK kerana sudi mendengar abe paza membebel,opsssss bkn membel tapi NASIHAT...

1 ulasan:

  1. Harapan selepas hari ini kak ma x kan titiskn air mata krn sikap adik,malah kak ma sanggup menangis beribu kali kerana kejayaan adik...INSYAALLAH..:-)

    BalasPadam